Ook de truckwereld kent voor ons geen geheimen. Subcontracten voor koelunits, afspraken op basis van draaiuren, hoog-laag constructies en seizoensbepalingen zijn gesneden koek en volledig geïntegreerd in het systeem.
Trucklease is iets geheel anders dan personenautolease. Bij dit type contracten is de samenstelling van het voertuig van groot belang bij de prijsbepaling. Zit er bijvoorbeeld een retarder of een PTO op, en indien een PTO hoeveel draaiuren per jaar? Daarnaast kan een contract uit meerdere sub-contracten bestaan. Denk in dit verband aan de soort opbouw, type koelunit, type laadklap of andere laad- of losmiddelen en vallen deze allemaal onder het service- of leasecontract.
Naast de samenstelling, uitvoering, aantal en aard van de subcontracten moet ook het type gebruik worden meegewogen bij de bepaling van het onderhoud. Snelweg ten opzichte van stadverkeer. Omdat trucks veelal erg veel contractkilometers rijden is de vaststelling van de kosten per kilometer van essentieel belang. Ook de vaak door de klant gewenste staffelcontracten, hoog/laag constructies en/of seizoenslease spelen een belangrijke rol.
Wij hebben in deze tak van leasing al decennia lang ervaring en bieden dan ook een zeer uitgebreide functionaliteit op trucklease gebied.