De expiratiemodule biedt u optimale mogelijkheden om het vervangpercentage op hoog niveau te houden en u ervan te verzekeren dat elk uitlopend contract de volle aandacht van uw commerciële afdeling krijgt.
Het systeem signaleert voor u de uitlopende contracten en verdeelt deze over de salesafdeling. De klanten kunnen middels expiratiemailingen op de hoogte worden gesteld waarna het commerciële proces start. Binnen het stappenplan kan de wens van de klant worden vastgelegd, maar ook worden uitgevoerd.
De klant kan vragen om verlenging en/of een offerte voor een nieuw contract maar ook is het mogelijk overnamevoorstellen te doen of helaas aan te geven dat een contract stopt.
Middels een voor het management ontworpen ‘Uitlijst’ is steeds inzichtelijk van welke, binnenkort expirerende contracten, nog geen antwoord of vervolgactie bekend is. Hierbij kan het management eenvoudig het Sales team aansturen.
Vanuit de expiratieprocedure kunnen de andere stappenplannen worden geactiveerd, of het nu om een vervanging (offertefase), een verlenging (hercalculatie) of een inname gaat.
De informatie die via de expiratieprocedure wordt verzameld is van belang voor de hele organisatie. Is er een definitieve inleverdatum bekend, dan is die datum van belang voor het onderhoud, is er sprake van een verlenging dan worden vervolgbevoorschottingen daarop afgestemd.