In januari 2016 vieren wij ons 40-jarig bestaan als zelfstandig softwarehouse. Een eeuwigheid voor een automatiseringsbedrijf en daar zijn wij trots opAlleen door steeds te blijven innoveren kunnen wij deze continuïteit waarborgen.Op onze nieuwe website laten wij u zien waar wij, maar ook onze klanten in deze tijd mee bezig zijn. Een tijd die wordt gedomineerd door de kansen en de uitdagingen die het internet ons biedt.
Kostenbeheersing & stabiliteit; ook bij online toepassingen
Op het gebied van kostenbeheersing en stabiliteit leggen wij de lat hoog. Ook bij internetontwikkelingen.
Vaak zien we online toepassingen waarbij onderscheid gemaakt wordt tussen een front-office en een backoffice en interfaces daartussen. Regelmatig is dat een aantal webservices, maar zeker zo vaak is er sprake van regelmatige bestandsuitwisseling van de ene server naar de ander.
Niet alleen maakt elke schakel het proces kwetsbaar, ook is deze wijze van ontwikkeling kostbaar. Kleine functionele wijzigingen vereisen aanpassingen aan het backoffice, aan de internetpagina’s én aan de interface daartussen. Heeft u ook nog te maken met verschillende leveranciers voor uw front- en backoffice dan lopen de kosten helemaal snel op.
De internettoepassingen die door ons zijn ontwikkeld functioneren anders. De schermen die de gebruiker in zijn browser kan bedienen – of dit nu op een desktop, tablet of smartphone is, worden rechtstreeks vanuit het backoffice gegenereerd. Er zitten geen interfaces of andere schakels tussen. Het maakt niet uit of een gebruiker op het hoofdkantoor een schade meldt of via een mobiele internettoepassing. Alle informatie is real-time beschikbaar en ingevoerde gegevens worden direct, en razendsnel in de database verwerkt. Meer dan een 3G-verbinding heeft u niet nodig.
Portfolio
Vanuit deze gedachte is inmiddels een flinke portfolio opgebouwd. Zo is er een dealerportaal ontwikkeld waarmee verkopers online privélease offertes kunnen maken en klanten en berijders kunnen volgens hun eigen autoregeling calculeren. Uw klanten kunnen ook online inzicht krijgen in de door hen ondertekende contracten of afleverformulieren. Het e-dossier is online beschikbaar.
De berijderboekjes kunnen ook in de prullenbak, want alle relevante informatie is op de persoonlijke mobiele sites beschikbaar. Niet alleen worden berijders op maat geïnformeerd, ze kunnen ook direct kilometerstanden invoeren, schades melden en adresgegevens wijzigen.
Voor diverse verhuurorganisaties zijn online verhuurtoepassingen ontwikkeld voor verschillende doelgroepen. Zakelijke klanten worden bediend op een compleet portaal met naast reserveringsmogelijkheden ook inzicht in rapportages en facturen. Particulieren kunnen online auto’s huren en desgewenst vooraf betalen via iDeal terwijl op de achtergrond hun credentials worden getoetst.
De beschikbare technieken breiden zich uit en momenteel wordt in eigen beheer een digitale ondertekeningsmodule ontwikkeld.
Workflowmanagement
Vanzelfsprekend is er een nauwe samenwerking tussen de online processen en het backoffice. Vanuit de verschillende stappenplannen is inzichtelijk welke acties online uitgevoerd zijn. Voor elke lead wordt een stappenplan offertefase gegeneerd, of deze nu via het dealerportaal, klantportaal, of via het eigen backoffice ontstaat. Zo zijn alle commerciële acties centraal te volgen.
Geen einde aan efficiency verbetering
Dankzij de smartphones heeft iedere berijder, iedere hiker en elke wagenparkbeheerder in potentie rechtstreekse toegang tot uw backoffice wanneer u dat wenst. U kunt niet alleen meer verkopen via uw online kanaal, u kunt uw processen dankzij deze ontwikkelingen nog veel efficiënter inrichten. Wij denken graag met u mee!
Kijk hier voor het hele stuk: AM advertorial nov 2015