Na een intensieve voorbereiding is Logicx overgestapt op het verhuursysteem van Flipse Automatisering. Logicx levert vervangend vervoer, berging en transport bij pech- en ongevallen. Vanaf gisteren verlopen alle verhuringen via ons systeem. 24 uur per dag, 7 dagen in de week, in binnen- en buitenland.
Dankzij uitgekiende, via webservices aangestuurde koppelingen met de meldkamer, worden reserveringen automatisch gegenereerd. Vervolgens kunnen de auto’s afgegeven en weer ingenomen worden via onze multilingual online afgifte en inname toepassing. Natuurlijk inclusief opname van de schadestand (met foto’s) en elektronische ondertekening.
Ook aan een efficiënte financiële afwikkeling is gedacht. Omdat de hulpverlenende instanties vaak een deel van de huur betalen en de berijders of leasepartijen een ander deel worden orders automatisch gesplitst. Zo krijgen de hulpverleners alleen een factuur voor de geautoriseerde periode en diensten. Vanzelfsprekend wordt ook alle communicatie met het ROB-Net automatisch afgehandeld.
Daarnaast verloopt het beheer van de grotendeels eigen vloot voortaan via ons autobeheersysteem. Bovendien worden dankzij de nieuwe transportmodule de autobewegingen aangestuurd.
Wij willen de Logicx organisatie danken voor het vertrouwen en hopen dat zij nu de vruchten kan gaan plukken van de efficiencyverbetering die dankzij onze systemen gerealiseerd kan worden. Ook willen we hardware partner Iptor bedanken voor de intensieve samenwerking bij dit traject.