Sinds jaar en dag vraagt de belastingdienst aan leasemaatschappijen om voertuiggegevens aan te leveren over hun contracten. Sinds dit jaar worden ook verhuurbedrijven door de belastingdienst benaderd om per kwartaal een bestand aan te leveren met gegevens over hun verhuringen. In het kader van dit verzoek hebben we een regeling ontwikkeld, waarmee het vanaf heden mogelijk is om een dergelijk bestand vanuit AVS aan te maken.
Het bestand kan handmatig worden aangemaakt of middels de distributiemodule. Indien u dit via de distributiemodule doet, ontvangt u het bestand per kwartaal in uw mailbox. Hiermee voorkomt u dat het wordt vergeten. Vervolgens uploadt u het bestand op het portaal van de belastingdienst. In de basis dienen er in het bestand verhuurgegevens van uw eigen kentekens opgenomen te worden. Verhuringen korter dan een maand mogen uitgesloten worden.
Bent u geïnteresseerd in deze regeling? Neem dan contact met ons op via helpdesk@flipseautomatisering.nl. We vertellen u er graag meer over.